söndag, april 10

Nu är det dags....


Idag söndag och jag har varit uppe i ottan och varit ute & sprungit....
Får inte tiden att räcka till att göra sådana saker som man mår bra av, och det är just att röra på sig....
Men nu är det gjort och det känns skönt för samvetet....
Idag skall jag så....
Vi har fyllt på odlingsbäddarna med kogödsel och glasen är på plats....
Så idag sätter jag fingrarna i jorden och sår alla goda grönsaker som jag redan längtar efter....
Vi har gjort våra odlingsbäddar efter måtten på glasen som vi hade stående i ladan....
Det gamla växthuset var ett sådant som inte kostar så mycket som finns att köpa på det flesta stora byggföretagen, men istället murade vi en grund med lecablock för att få upp det från marken och utseendemässigt blev det en riktigt stor skillnad....
Vi har byggt egna dörrar, som vi järnvitriolat för att få det gamla utseendet....
Jag älskar vår KÖKSTRÄDGÅRD....
Och barnen tycker det är minst lika roligt som mamma & pappa gör....

   

Ha en underbar söndag..... Kram Kajsa

4 kommentarer:

  1. Förstår att du / ni njuter av denna plats! Underbart att själv kunna plocka sina matvaror :)
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  2. Duktig du är som varit ute och sprungit! Det ska jag också börja med bara förkylningen försvinner.
    Gillar ditt växthus och odlingslådorna var ju super! Ska få till ett hus jag med nån gång måste bara fixa allt annat först....

    Ha en toppen dag!
    / Kia

    SvaraRadera
  3. Underbart lyxigt att odla eget!
    Lycka till:)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Har en liten sak till dig på min blogg!;)
    Kram kram

    SvaraRadera