tisdag, maj 31

Förberedelserna fortsätter.....

Ingen ro och ingen vila....
Idag kom farmor & farfar och hämtade barnen för vi skall hinna med så mycket som möjligt....
Kändes bra när vi bestämde detta för en tid sedan, men när jag satte mig i bilen på väg hem från dagis idag utan barnen kände jag mig som världens sämsta mamma, som lämnar bort sina barn för att
 hinna jobba och få allt klart inför helgen.....  Det där eviga mammasamvetet förföljer mig....
De kommer ha det super hos farmor & farfar, det vet jag....
Så nu fortsätter förberedelserna ett par timmar till innan sängen kallar.....
Ha en mysig kväll alla.....
Kram Kajsa

4 kommentarer:

  1. Hej Kajsa!

    Det där dåliga samvetet, jag undrar om det försvinner någon gång, men jag vet att vi finns där ändå, och ger dem trygghet. De har det säkert toppen hos farmor och farfar.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  2. Åh det där dåliga mammasamvetet - min dotter är också hos morföräldrar då och då för att vi har byggprojekt eller annat hemma. Jag ser det som att hon får ledigt från dagis och bygger egen relation till andra vuxna. Oerhört värdefullt. Och så vet jag ju att hon har superroligt. Även om vi saknar henne.

    Det ser så otroligt fint ut hos dig nu - är i Göteborg fast kanske, kanske kan planera en tripp söderut under långhelgen.

    Lycka till under Trädgårdsrundan! Det kommer att bli otroligt fint hos dig. Det är jag helt säker på.

    SvaraRadera
  3. Åh, du ska inte ha dåligt samvete!! Tänk vilket äventyr de får istället med sin farmor och farfar. Vem vill hänga med mamma och pappa hela tiden. : )
    Våra ska också till farmor o farfar och den stora ska med mormor på rockkonsert. Vi får vara hemma och dränera huset hela helgen.

    Ha en toppen dag och helg!
    Kia /Melixa Design

    SvaraRadera
  4. Det där dåliga samvetet som poppar upp ibland. Oftast helt i onödan. Så dumt det är. Försök att slå bort tanken när den poppar upp nästa gång.

    Ha det gott

    SvaraRadera