onsdag, oktober 12

Flicka....

Min lilla Alice är en liten flicka med massa vilja.....
Här ser ni Alice hälpa mamma att städa, iklädd förra årets mössa som hon har bestämt sig för att ha....
Hon är en envis liten rackare som vill göra allt själv.....
Kan själv....
Alice kan....
Inte hjälpa.....

Idag har jag försökt vara lite effektiv, målat lite möbler, fått fixa i butiken för imorgon levereras det en kasett till öppna spisen i butiken.... Även produktionen av alla julsaker har påbörjats....
Hej, vad det går när man väl börjar..... Nu väntar en eftermiddag med barnens farmor...
Kram Kajsa

6 kommentarer:

  1. Så heldig du er som får hjelp ;) Og så heldig Alice er som har sterk vilje, den kommer godt med når hun vokser til vet du. Hun er en nydelig liten pike!

    Klem Eli

    SvaraRadera
  2. Tack finaste Kajsa!
    I går klickade jag hem fyra st tofsar ( tassels ) har lite svårt med att jag gjort det p ga av Maria montazzami men...
    I dag låg ett vackert litet paket med ett Murgröneblad på ( ända från Skåne... ) Tänk vad inslagning kan göra för ett sinne.
    Och jag är såååå glad och tacksam.
    Nu försöker jag frenetiskt borra hål genom min mormors gamla fina skänk för att få fast handtagen...så att jag kan hänga upp dem...
    Tack än en gång för så fin service, synd att det är så långt till Skåne, annars skull jag hänga för jämnan på erat vackra café och butik, shoppa loss och äta goa kakor...
    Lovar att skicka dig en liten sak snart som tack för den fina inspirationen och servicen...
    en njutig höst önskar jag dig och det dina!!!
    // Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej Kajsa!!
    Tusen tack för den fina födelsedagspresenten...
    Goa du, snällt av dig :)
    De skall bara användas när det fina folket är på besök ;)
    Största kramen från Malin (barn&inredning)

    SvaraRadera
  4. Hihi, vilken goding. De är ju super charmigt när dom blir sådär envisa:) Så Liten och med sådan vilja..

    Mysigt att få börja plocka upp julsaker i butiken, jag blir smått avis! Om jag längtar efter Jul..

    Ha en bra dag! /Michaela

    SvaraRadera
  5. Så söt hon är lilla dockan! Jag kommer hem snart så då får jag komma ut och hälsa på! Jag vill även köpa nästintill allt i din fina butik! Hälsa familjen så ses vi snart! Kramar /Sofie (Andreas hälsar)

    SvaraRadera
  6. Söta fina Alice, bestämd tjej precis som sin mor, helt underbar <3 första gången jag kollar in din blogg ( Rebecca: numera Kajsa och hennes underbara familjs nya granne) Kan bara säga... " you have a tallent to die for!!! Shit, va fina saker ni har :) och fantastiskt fin design känsla. Du/Ni har verkligen hittat er nisch!! Tror allt jag får be dig om en del tipps, för att få lika hemtrevligt och mys som ni har, hemma hos oss. <3 Min grej är ju mer kablar och koppar så min tallang fallerar ju en del när det gäller inredning men får en fruktansvärd härlig harmoni känsla av att se på allt er kunnande. NI ÄR BÄST!!! Och dem bästa grannar någonsin dessutom. All kärlek till Er... Mvh Rebecca, Jimmy, Tindra, Michelle, Izabelle och lilla Diva såklart <3<3<3

    SvaraRadera