söndag, juni 27

Inspiration.....

Bambu som är lite smalare i bladverket, fantastiskt snyggt till singel....
Min favorit.... Att blanda alla möjliga Hosta i olika färger.....
Ett Lusthus som förlänger kvällarna.....
Hasselört och Bambu passar bra ihop.....
Här skymtar ni den vackra hängmattan som hänger i pergolan......

Vatten.....
Får en att längta.....
Jätte Pipranka.....Otroligt vackra i bladverket....
En sådan skall få flytta in hos oss.....
För ett par år sedan började jag och min man intressera oss för trädgård.....
Vi bodde då i min mans föräldrarhem ute i Saxtorp..... Trädgården var gigantisk och vi hade massa att sköta.... Mycket gräsklippning.....
Våra grannar Lisa och Claes hade lite mindre trädgård och har öga för att få det riktigt fint i sin trädgård.... Nu i helgen besökte vi dem spontant och vi blev inbjudna i deras vackra miljö....
Här ifrån har vi hämtat massor av inspiration.....
Små sittplatser och mysiga vrå hittar man lite varstans.....
Jag hoppas detta kan ge er lite inspiration till era påbörjade eller kommande projekt....

Ha en underbar söndag..... Kram Kajsa

2 kommentarer:

  1. Gud vilket härligt ställe!! Oj - måste skriva upp massor av fina växter märker jag. Tänker ta tag i min trädgård till nästa år. Underbart vackert!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Kajsa! Underbara bilder! Min nya favorit som jag upptäckte på trädgårdsrundan och som många av tjejerna köpte är Hasselört. Urfin! Hoppas allt är bra annars, vi har ju tänkt komma ner ett gäng och gjuta betong. Får se när vi får ihop det...

    OM du har tid; kan du maila mig receptet på sillatårtan? SÅÅÅ god!

    Kram från Fritsla! Välkommen om ni är ute och åker i sommar!

    SvaraRadera