söndag, maj 16

Köksträdgård.....

Det händer mycket ute på vår gård.....
Växter flyttas runder, jorbubbar planteras, sparrisen är satt och potatisen är på plats.....
All vår tid går åt att fixa med köksträdgården....
Nu väntas singel och sedan skall tomat och gurkplantorna planteras.....
Det börjar närma sig trädgårdsrundan och därför jobbar vi på så mycket vi bara hinner....
Jag och min man skulle nog kunna jobba ihjäl oss en dag.....
Men ack så roligt det är när man gör det till sig själv.....

3 kommentarer:

  1. Tack för en underbar middag idag vännen!
    Ellie somnade som e stock! Glömde dock hennes kläder, men vi ses ju snart :) det brukar ju ej gå så många dagar emellan!

    Köksträdgården blir helt magisk! Till och med jag med mina ogröna fingar blir sugen på att odla :)

    Största kramen till er!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, förtrollande! Trots att det saknas grönska ännu, kommer bli toppen sen! Kram!

    SvaraRadera
  3. Helena sa...

    Det blir ju jättefint, det är väl kul att jobba för sig själv, idag har soffgavlarna kommit på plats i vårt nya trädgårdsland, bland sallad, mangold, purjolök och jordgubbar. Det skall klättra svart luktärt på gavlarna.

    Kram Helena.

    SvaraRadera