torsdag, juli 22

Underbara sommar.....


Är det inte helt underbart.....
Att under sommaren kunna gå ut och plocka helt färska bär och sedan äta till man spricker....
Sen blir det över som man fryser in till vintern och på de sista bären kan man hitta på hur mycket som helst.... Idag har jag varit flitig i köket, har gjort svartvinbärs sylt smaksatt med kanel,
Hallonsaft och världens godaste daimtårta.....
Jag fick hjälp av min kära lilla tös, som mest var i vägen och skulle smaka på allt....
Här kommer receptet på den helt underbara
Daimtårtan.....
3 vitor
2dl socker
En halv påse krossade hasselnötter
Vispa äggvitorna till hårtskum, tillsätt socker och hasselnötter.....
Placeras i ugnen 45min 150 grader
Låt tårtan svalna.....
5dl vispgrädde
3 gulor
0,5dl florsocker
2st dubbel daim
Vispa vispgrädden, blanda gulor med florsocker
tillsätt i den vispade grädden, blanda i krossade daimbitar....
Häll över den härliga smeten över marängtårtan och placera den i frysen.....
Perfekt att hemma om man får oväntat besök......
Fortsätt att njut av sommaren 2010....
Kram Kajsa

3 kommentarer:

  1. Ser ju väldigt smarrigt ut och det bästa är ju när man får sådan fin hjälp med bakningen :)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga sommarbilder och tack för receptet - ska absolut testas här hemma!!

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  3. ps. du har något att hämta i min blogg!

    kramiz aka

    SvaraRadera