fredag, oktober 22

Min sjuka tös.....




Nu har jag snart varit hemma med sjuka barn i snart två veckor.....
Och idag var jag tvungen att besöka barnakuten med min lilla Alice.....
Gud vad man känner sig hjälplös.....
Alice är 16 månader och tandköttet är jätte svullet....
Så svullet att hon vägrar att äta och dricka och så fort hon får in någotting i munnen säger hon AAAAJJJJJ....
Hon har haft feber sedan förra fredagen och det verkar inte ge sig....
Begav mig in till akuten kl 9 i morse och kom därifrån kl 15,30....
Med inget finns att göra.....
Jag är tacksam för all hjälp jag fått idag, men det känns inte roligt att komma hem
med en lika ledsen Alice.....
Det är ett Virus, finns inte så mycket vi kan göra.....
Men om det inte är bättre på måndag så får du komma igen.....
Min stackars lilla tös.....
Hon har så ont att hon inte kan sova på natten utan vaknar och skriker....
Hennes sätt att be om hjälp.....
Jag klarar av att hon skriker, men jag klarar inte av att veta att hon har så ont.....
Ha en trevlig helg.....
Kram Kajsa

10 kommentarer:

  1. å Kajsa...
    jag tänker på er!

    SvaraRadera
  2. Men lilla pluttan då! Hoppas att det ger sig fort, inget kul alls när barnen mår dåligt. Kram på er.

    SvaraRadera
  3. Stackars liten! Hoppas det går över illa kvickt! Ta hand om er. Kramar från Jennifer

    SvaraRadera
  4. Stackars liten! Hoppas verkligen det blir bättre snart! kram

    SvaraRadera
  5. Åh, stackarn! På tal om något annat så undrar jag om du har några betongfat i din butik? Hittade inga i webbutiken nämligen. Kram

    SvaraRadera
  6. Stackars lilla gumman, inte bra!!! Det kan vara nåt som går, för Johannez hade jätte ont i munnen i början av veckan ville inte heller äta, men det har gått över nu, hoppas att det går över fort!!! KRAM TILL ER! Linda

    SvaraRadera
  7. Stackars liten...
    Nä, ibland är man hjälplös som förälder..
    Det är tungt..
    Hoppas lilla grynet piggar på sig snart..

    kram mia

    SvaraRadera
  8. Kry på dig lilla Alice! Hoppas ni snart får vila allihopa :)

    Kram Madde

    SvaraRadera
  9. Tusen tack för snabbt svar! Då tittar vi ut till er under helgen :) Kram

    SvaraRadera
  10. Ååå fy stackare Alice!!
    Visst känner man sig hjälplös.
    Visst är det tröttsamt när läkarna säger Virus....en ursäkt för det inte vet vad det är.
    Ghaaaaaa...
    Har hon blåsor också i munnen? Då kan det ju vara afteblåsor...ööö...hur det nu stavas :)
    Det hade min pojke, och han hade sååå ont & feber, hans tandkött och gummen svullnade upp .Dreglade enormt!!
    Hoppas det snart går över,krya på dig kramar till Alice.
    Och styrkekramar till dig/Malin

    SvaraRadera