onsdag, september 22

Hösten är här....





Nu i eftermiddags har jag pysslat om mina växter lite extra.....
En hel del växter har flyttats och alliumlökar är i jorden....
Alla växter som inte tål vintern har fått flytta in i mitt härliga rum för vintervila....
Mandelträd, Olivträd, Pelargon, Fikon, Agapanthus och en del andra....
Här är ett stort fönster och det blir rätt så kallt, men inga minus....
Det är en hel del jobb med att flytta in och flytta ut, men det är så roligt när våren är här och man ser att det börjar hända något....
I detta lilla rum har jag satt in massa gamla trädgårdsredskap, roligt att spara på och det skapar en härlig känsla....
Kram Kajsa

4 kommentarer:

  1. å vad du pysslar!

    jag vill också sätta lökar...
    det får jag ta tag i imorgon (kanske... ;)
    så många måsten just nu bara.

    vi hörs!

    kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Jag vill också sätta lökar men nu är vi precis uppe i en flytt och renovering så vi får se om det hinns med! Kram

    SvaraRadera
  3. Hm. Ska jag spara min agapanthus till nästa år, menar du? Jag har flyttat in mitt stora olivträd. Ska jag vattna dom under vintern i så fall? Och helst inga minusgrader? Ojojoj. Här har man inte mycket koll, känner jag...

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Hej,
    vilken underbar plats du har. Lyckliga du som kan övervintra växter.

    Ha det gott, hälsningar monica

    SvaraRadera