söndag, augusti 15

Orangeri....

Ett gammalt uterum har förvandlas till ett vackert orangeri....

Detaljer och vackra blommor, helt i min smak....

Efter en helg i Stockholm med min kära syster ( Tack syster!) så är jag äntligen hemma igen....
För med två barn och eget företag så spenderar man mycket tid hemma....
Och jag skall säga det, Jag älskar att bara vara hemma.....
Mycket god mat, lite vin, onda fötter och huvudet fullt med ideer kom vi hem i
eftermiddags....

Barnen kom springande och jag känner bara målarfärg doft i hela huset.....
Medan jag har varit borta så har min underbara man samtidigt fixat med barnen även
målat vårt trägolv på andra våningen VITT......


Jag var hos söta Andrea förra veckan och kollade in deras nya orangeri.....
Så vackert och otroligt fint inrett.....
Och var även inne i deras hus och där hade de målat trägolven vita....
Jag sa det hastigast till min man att vi kanske borde tänka om och måla vårt trägolv
på andra våningen....
Vi har trots allt inte bott i vårt hus mer än i tre år och då målade vi trägolvet i en brun ton....
Helt ok......




Men när nu jag varit borta i tre hela dagar och han slitet och gjort det så fint.....
I`m in LOVE
Både i mina nya golv och inte minst i min man....
Kram Kajsa

3 kommentarer:

  1. å Kajsa!

    vilken lycka!
    tänk om den dagen kunde komma, då jag kom hem och mannen målat våra golv vita.
    kommer tyvärr aldrig att hända. jag får nog göra det själv ;)

    hoppas allt är bra och att ni haft en underbar sommar!
    jag mailar dig!

    kram
    a-m

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att vara hemma igen, vilken storstad puls det är i Stockholm....och vilken värme...
    Vilken snäll man du har har, det verkar som inte du behöver ha önskan så länge, idag har min man också målat ett fönster och en dörr. Jag har fixat trädgården och satt in blommor fått inspiration när vi var på Rosendal, där vi även plockade oss en vacker bukett...
    Kram Helena.

    SvaraRadera
  3. Det är så fint med vita trägolv! Är det svårstädat? Kram

    SvaraRadera