söndag, juli 17

Plantera ett träd....

När vi för fyra år sedan köpte gården fanns det tre stycken stora
gigantiska blodlönnar planterade runt huset,
så när man kom körande nere på vägen såg man inte huset,
det första vi gjorde var att plocka bort dem.... Ljuset blev något helt annat i huset när de försvann....
Men runt vår trädgård står en gammal häck, som jag är otoligt glad över att vi har,
det blir som en inramning runt tomten...
Jag tänkte egentligen bara slå ett slag för träden...
Det är många som gör trädgårdar, anlägger helt från scratch, men som glömmer bort att plantera träd....
Det gör väldigt mycket för trädgården, att ha ett träd....
Det finns så många vackra, på vår framsida har vi planterat två stycken klotkörsbär, Purnus...
Vackrare träd får man leta efter....
Vi har en jätte Magnolia och en som stått där ett par år, vackrast på våren....
I ena hörnan av framsidan står det en Blomsterkornell, som är ovanligt stor, har jag hört många säga....
Hoppas ni har haft en underbar helg....
Vi är precis hemkomna efter en underbar middag i goda vänners sällskap,
det bästa sättet att sätta punkt för denna veckan....

Kram Kajsa

5 kommentarer:

  1. Kloka råd. Är det ett klotkörsbär på bilden i mitten? Undrar en med helt ny trädgård i Nybyggarland.

    SvaraRadera
  2. Klotkörsbär är det mest fantastiska träd, jag instämmer helt:))
    Underbara inspirerande bilder!:)

    Skickar en stor sommar-cyber-kram

    SvaraRadera
  3. Håller helt med!! Köpte ett körsbär som var några år på Lödde Plantskola. 1250kr kostade det och det är det värt att få ett större träd direkt. KRAM! Ps är ni intresserade av hönsen???

    SvaraRadera
  4. Kan inte hålla med mer - träd är ett måste för att en trädgård ska få liv och balans. Min trädgård behöver fler träd. Klotkörsbär ska jag absolut skriva upp i minnet!

    Du har verkligen en vacker trädgård!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Nog är det vackert med träd alltid. gör en tomt levande. Min radhusplätt är dock för liten :-(

    Vilken fin betongbänk.

    Ha det gott

    SvaraRadera