måndag, juli 25

Snart snart snart....


Är det dags att börja plocka äpple från träden och göra massor av goda saker...
Min absoluta favorit är utan tveckan äpplekaka smaksatt med lingon som serveras med vaniljevisp....
Denna brukar vara en klar favorit när den severas i cafeet....
Men idag när jag plockade äpple från marken, la jag märke till att flera av våra äppleträd har blivit angripna av något, många är bruna och faller av innan de är mogna....
Är det någon som har någon erfarenhet av detta så får ni gärna dela med er,
vad har hänt med mina träd....

Hoppas ni har en mysig måndagskväll, här regnar det..... Tror bestämt att denna sommaren kommer att regna bort..... Kram Kajsa

1 kommentar:

  1. Hej Kajsa! Jag tror att dina äpplen, precis som mina, tyvärr drabbats av rönnbärsmask eller äpplevecklare :( Jag har hört mig för och tydligen går det att förhindra, men då ska det göras på våren. Jag hoppas att det iaf finns tillräckligt många fina till några pajjer :)
    Mvh
    Sophie

    SvaraRadera